ARCHITECTS OF PLAY

Een start met ludodidactiek

Wat kunnen we afkijken van game design en design thinking en toepassen voor kinderen en jongeren in ons onderwijs? Hoe kan leren leuker worden en hoe creëer je een proactieve houding?

Maak kennis met ludodidactiek. In deze workshop beleef je wat de kracht van spel is bij het behalen van een leerdoel. Je speelt, je ontwerp en maakt een eigen prototype.

RESULTAAT  

Een remix van speldoel en lesdoel voor je eigen praktijk

24 januari, 15 april of 25 juni 2020

in de Kas van Kaat in Zwolle


SPELEN MET VISIE

visieontwikkeling

Werk samen met ons spelend aan het verwoorden van je visie op cultuureducatie. Kleine theorie wordt afgewisseld met actieve opdrachten.

De volgende vragen staan hierbij centraal: Hoe kom ik achter mijn eigen visie? Waar word ik warm van? Waarom doe ik de dingen die ik doe? Hoe kan ik hier aan werken op mijn eigen manier!

RESULTAAT

Vanuit een spelende houding onderzoek je je eigen visie en kom je tot nieuwe inzichten

Motivatie om met de ontwikkeling van een visie aan de slag te gaan.

Zelf, en in samenwerking met de scholen.


DE KRACHT VAN CREATIVITEIT

praktische workshop

Leer welke gedragsindicatoren (houding/gedrag) bij creativiteit horen en hoe je deze kan ontwikkelen en meten bij leerlingen.

Wat is creativiteit? Wat is de waarde van creativiteit binnen onderwijs? Maar ook: Hoe ben ik creatief als leerkracht?

Ga zelf oefenen: Hoe werkt dat bij mij?

Welk proces doorloop ik? Hoe herken ik dit bij de kinderen en jongeren?

RESULTAAT

Leer verbindingen te leggen naar andere vakken, remixen en vind aansluiting bij wat je al kan en doet.

NIEUWSGIERIGHEID


DOORZETTINGSVERMOGEN

DISCIPLINE


SAMENWERKEN